maanantai 26. maaliskuuta 2007

Vanha levykkeeltä löytynyt runo, vuosi voi olla mitä tahansa 1995:sta 1999:een.

minä en tiedä en osaa
lauseet tulevat
kuin tauti
maailma on virus
on olemassa sellaisia maailmoja
joissa lauseet eivät toimi
minä puhun sujuvasti venäjää
saksassa olen huonompi
kärsin sotien lopputuloksista
tämä on häkki,
johon minut on
asetettu kärsimään
rangaistuksesta:
kävin liian lähellä
ja vaha putosi isoina paloina alas mereen
minulle sanottiin
ettei kannata
kukaan ei sanonut
ettei minun pitäisi olla nukkumatta
mikä on todella rikokseni:
olen maailmasta kotoisin,
siis itsekin virus,
kärsin itseni päivittäisestä tappamisesta,
kohtaan itsessäni kaikenlaisia,
hyväksyn jonkinlaisia, minä olen
tyytyväinen, tyytyväisempi kuin moni muu,
kuin sinä, katson lävitsenne kuin profeetta,
olen avoin kaikille,
antakaa lasten tulla tyköni,
minä olen se joka olen,
ego sum qui sum, osaan puhua hepreaa ja latinaa,
olen käynyt niin lähellä,
olen ollut runous itse, minä tunnen eräänlaiset,
minä tunnen paremmin kuin muut, minä olen tyytyväinen,
tyytyväisempi kuin sinä, kuin he,
olen itseäni tyytyväisempi,
minä olen tämän maailman herra tämän häkin ainoa pappi:
olen kuin lakimies
sokea vaa'aton koira

Ei kommentteja: