tiistai 29. syyskuuta 2009

vihani on pyhästä perseestä kotoisin,
minulle sanotaan: tule kotiin sieltä puusta,
minä sanon: minua ei ole tehty puusta,
minä olen sokeria ja kuorrutettu metallitangoilla,
sellainen kuuma koira, maailman kuuma koira,
viimeinen vietävissä oleva kokoomuksen kannattaja,
ruoskittu, päähän ammuttu, kuoppaan pudotettu,
taantumusto kuolee maanantaina,
ai niin, nyt onkin tiistai,

vielä kun muistaisi mistä on kyse,
ettei tulisi väärinkäsityksiä.

***

väärinkäsitysten maailma on tuttu
minulle, kaikille,
keinuista on pudottu ennenkin

***

tulkaa kaikki tänne

***

kaikki kuulkaa viimeiset sanani
matto on vihreä, punainen,
täynnä puista pudonneita valheita,
seisomme matolla, matto viedään jalkojemme alta

***

valhe on luonnollinen osa maailmaa,
orgaanista jätettä, se voidaan koska tahansa
hävittää, tuoda maailmaan takaisin,
jos vain muistamme

***

vielä yksi:

kaikki eivät tiedä tätä minusta:
näen ikkunasta maailmaan syvyyteen,
siellä missä on maailman syvin ydin

***

ei se nyt oikein lähtenyt.

Ei kommentteja: